• Zangeres Lana Wolf uit Wezep timmert al een aantal jaren aan de weg en bracht vorige week haar derde album uit.

    Eigen foto
  • Zangeres Lana Wolf uit Wezep timmert al een aantal jaren aan de weg en bracht vorige week haar derde album uit.

    eigen foto

Nieuw album van Wezepse Lana Wolf

WEZEP Lana Wolf uit Wezep heeft haar derde album uitgebracht. Ditmaal met eigen werk. De eerste single is 'Love Being a 70's Child' en die kwam vorige week binnen in de iTunes Top 100 op nummer 38.

Het album en de single met videoclip krijgen lovende recensies. ,,Ze heeft zich in Nashville weer eens onder laten dompelen en is met een fijn album thuis gekomen. Lana betaalde alles zelf en heeft dit keer ook bijna alle tracks zelf geschreven. De overeenkomst hier met de Doobie Brothers is bewust en Michael McDonald is er zeer ok mee. Dat is de droom in het maximale volgen. Hulde", aldus dj Rob Stenders.

ZANGERES Vanaf het moment dat Lana Wolf wist dat ze zangeres wilde worden koos zij de mooiste muziek uit de collectie van haar ouders en zong ze mee. Eerst fonetisch, maar in haar tienerjaren professioneel. Op haar 22ste werd ze getekend. De Nederlandstalige singles werden voor haar bepaald, maar pasten niet bij Lana en ze verkoos het professionele circuit van bands, theatershows en (backing) vocals. Ze had altijd nog de gedachte een mooi album te maken, maar de schoorsteen moest ook roken en ruimte voor eigen creativiteit was er niet vaak. Tot ze Follow Through van Gavin deGraw op de radio hoorde. Ze herkende daar de stijl in van Camus Celli, de producer van onder andere Tina Turner en Chaka Khan. Lana Wolf had Celli Lana leren kennen in New York, eind jaren negentig, op zoek naar nummers voor haar album, dat door de platenmaatschappij uitgebracht zou worden. Die ging toen echter failliet... ,,Dan doe ik het zelf wel", dacht Lana Wolf. 'Something about Lana', een pop/rock album, opgenomen in New York, bracht zij in eigen beheer uit in 2010.

Het proces van onderhandeling met het management van Camus, tot aan het clips maken, pluggen van je eigen muziek en daarnaast ook nog de kost verdienen en tijd te maken voor je gezin, was niet makkelijk. Leerzaam was het zeker, maar het werd haar ook duidelijk, dat het 'New York' gevoel, aan tijd en plaats was gebonden. De muziek uit haar kinderjaren bleef een rol spelen: Het Uur van de Wolf (de radioshow van Lana bij KX Radio/3FM), werd gewaardeerd door de luisteraars, vanwege de Country en Westcoast nummers uit de 60's en 70's. Dat voor deze muziek, die op commerciële stations weinig te horen was, toch nog een groot publiek bestond, was voor Lana een belangrijke reden, om de beste liedjes op vinyl op te nemen. Nu in Nashville. Dat was thuiskomen.

HISTORIE De gezelligheid, de manier van opnemen, de historie, de kwaliteit. Nashville staat voor Lana model, hoe voor haar muziek moet zijn. 'Nashville' bracht Lana Wolf in eigen beheer uit in 2014. Er volgden theatershows en dat werd een groot succes. Naast het theater is Lana Wolf druk met inzingen van (backing) vocals van Nederlandse, maar ook Amerikaanse artiesten. Daarvoor werkt zij onder andere met Alan Glass en Mick Lee. Alan (die werkte met oa. Aretha Franklin, Earth, Wind & Fire, Amy Winehouse, Whitney Houston) was onder de indruk van het werk van Lana Wolf en vroeg haar naar Londen te komen om nummers te schrijven. 'Fireflies in Nashville' is opgenomen in Nashville en is op 1 juni uitgekomen in eigen beheer. Info: www.LanaWolf.com.