• Dick van der Veen

Honda Wesselink: 68 auto's voor Giro

Advertorial

EMST Bij Honda Wesselink zijn ze niet voor een kleintje vervaard. Toen uit contacten met het Benelux-hoofdkantoor Brussel naar voren kwam dat er 68 fonkelnieuwe auto's voor de start van de Giro moesten worden geprepareerd staken de Wesselink's in Emst de vinger op.

Rijklaar maken, een bedrijf contracteren voor het inbouwen van open daken in een aantal auto's, laten bestickeren door een ondernemer uit Brussel dat daarvoor vier mensen inhuurde, afkomstig onder meer uit Vaassen en Apeldoorn. Jelle Wesselink: ,,Het was een prima samenspel. De mensen in de garage werkten enthousiast mee. Auto's inzepen en wassen, beplakte auto's eruit en andere klaar zetten. Dat alles in hoog tempo. De service aan onze klanten mocht er niet onder lijden. Die kun je geen drie weken op een bestelde auto laten wachten. Een hele uitdaging, dat zeker. Je krijgt er een flink stuk bekendheid door." Jammer genoeg geen naam er op? ,,Als je straks goed kijkt dan zie je op de kentekenplaat een verwijzing naar ons." Komen de auto's na drie dagen Nederland in Emst terug? ,,Dat is op dit moment nog niet zeker. Het kan zijn dat de importeur ze vanuit onze locatie verkoopt."

Jubileum

Honda Wesselink bestaat in 2017 vijftig jaar. Oprichter was wijlen Henk Wesselink. Zijn taken werden over genomen door zijn zonen Rolf en Rick. In 1997 werd in Apeldoorn een vestiging geopend en in 2005 een in Deventer. Vanuit de drie locaties bestrijkt men een heel groot gebied. Deventer komt tot aan Almelo, Apeldoorn bedient tot half Arnhem en Emst heeft klanten tot aan Harderwijk en naar het noorden toe. Rolf droeg de afgelopen jaren de leiding in Emst over aan Jelle. Hij blijft daar werkzaam en maakt zich verder ook verdienstelijk voor de andere filialen. Rick heeft de leiding in Apeldoorn en zijn beide zonen in Deventer. Voor alle drie bedrijven geldt hoge service en laagdrempeligheid. Jelle: ,,Het maakt qua onderhoud nogal uit of je 10.000 of 30.000 kilometer per jaar rijdt. We kiezen voormaatwerk en gedegen advies." In Emst verkoop van Honda en jong gebruikt ook van alle andere merken in een verhouding van zeventig procent Honda en 30 procent overige. Apeldoorn levert naast het huismerk ook Mitsubishi's; Deventer houdt het puur op Honda. Jelle: ,,Honda kent een selectief publiek. Veel trouwe klanten die ons goed door de crisis hielpen. De energie die je door de jaren heen in de werkplaats hebt gestoken betaalt zich uit." Honda is van meet af aan op de sportieve tour. Het is allemaal begonnen met de motoren die wereldwijd faam verwierven. De Wesselink's houden zoals gezegd van een uitdaging. In dat kader reden ze naar de Noordkaap. De Honda-Giro-vloot achter de vestiging aan de Hoofdstraat in Emst trekt veel bekijks. De bolides glimmen je tegemoet. Het heeft iets in zich van slagen met glans. Tijd voor achterover leunen is er niet bij in de branche, zeker niet nu de regering de elektrische auto aan het hart heeft gesloten. Over uitdaging gesproken.

Foto: Een deel van de vloot Giro-Honda's op een rij. Keurig bestickerd en klaar voor de start.