Kinderen filosoferen over kunst

NUNSPEET In het kader van het Kunstmenu, dat Cultuurkust voor alle basisscholen in Nunspeet organiseert, hebben groepen 8 een bezoek gebracht aan het Kröller Muller Museum en park Hoge Veluwe. Ze doen mee aan het educatieve project 'Filosoferen over kunst'.

Word je verdrietig van een somber schilderij? Moet een kunstenaar iemand zo mooi mogelijk of zo echt mogelijk afbeelden? *Filosoferen met schilderijen* verbindt twaalf topstukken uit de collectie aan prikkelende filosofische thema's. De kinderen ontdekken wat de zonnebloemen van Vincent van Gogh zo bijzonder maakt, waarom Piet Mondriaan de zee omtovert in kruisjes en streepjes, en nog veel meer. Aan de hand van een lesbrief hebben de leerkrachten en de kinderen zich voorbereid op het bezoek aan het Kroller Muller Museum en het Park Hoge Veluwe.

Dinsdag 15 maart bezochten De Ridderschool, De Arend en de Immanuelschool het museum. Donderdag 17 maart gingen de leerlingen van De Bron, de Boaz-Jachinschool, De Morgenster en de Ds. A van Stuijvenbergschool filosoferen over kunst.